Lupus

Alla inlägg under december 2009

Av Lupus - 9 december 2009 22:24

God kväll!


Jag och en vän har gjort världens upptäckt! Okej, för att vara ärlig så var det för ett tag sedan, men det blir värre och värre.

Har man stora bröst, så får man tydligen inte ha en snygg och bekväm bh, och den ska helst kosta minst 300 spänn. När man lever på studentbidrag, så har man inte dom pengarna att lägga ut.


Det kommer sluta med att jag får tejpa mina bröst. Fy fan.
Det är med andra ord inte normalt och accepterat att ha 85 C i bh-storlek, och vilja ha en både snygg och bekväm bh. Nä, vi ska få ha obekväma vita, svarta eller beiga. Dessutom hemsk design på dom. Usch!


Ha en fortsatt trevlig kväll!


 

Av Lupus - 8 december 2009 12:23

God förmiddag!


Igår bestämde jag mig för att testa Halloumitortillan tillsammans med fästmannen. Det var ruskigt gott, faktiskt! Vegetarisk tacos, i princip. Halloumi, paprika, gul lök, ananas, banan, kidneybönor, kikärtor, gröna linser, avokado, creme fraich, tacosås och så självklart tortillabröd.
Testa det, om du får chansen!


Se till att ha en bra dag nu!


 

Av Lupus - 7 december 2009 16:02

God eftermiddag - igen!


Jag satt och kikade bland lite recept, och hittade ett som jag måste testa. Halloumitortilla!

Ni vet vad tortillabröd är, va? Såna där mjuka, runda bröd som man har till tacos. Skiva och stek halloumi (en sorts ost), skär upp grönsaker som du vill ha, och om du vill ha med bönor eller så, så fixa i ordning dessa också.

Använd någon sås du vill ha, tex creme fraich och taco-sås. Och så lägger du upp det i brödet, och gör en tortilla-rulle. Det låter ju faktiskt supergott! Det måste testas här hemma.

Och ja, när jag har testat det så kommer ni få bild och smak-svar.


Ha en bra eftermiddag!


 

Av Lupus - 7 december 2009 15:33

God eftermiddag!


När folk får veta att jag är vegetarian, speciellt nu när det närmar sig jul, så frågar dom självklart hur jag gör vid julbordet. Ptja, det går alltid att lösa. Som vegetarian får man vara lite mer kreativ, även i vardagen och inte bara vid festligheter.


Jag har alltid varit förtjust i lax, så det är väl det jag äter från det vanliga julbordet. Men det vegetariska, vad blir det där i år?
Jag har faktiskt ingen aning, men jag har mina små planer.


  • Först och främst, så ska jag testa en ny grej i år. Wow! Julsk*nka (fast utan rumpa), som den heter, finns på Goodstore, Skånegatan 92 vid Nytorget (T-bana Medborgarplatsen). Såg dock idag att dom sålt ut under helgen, och får in nytt igen den 11e. Nåväl, får väl dra dit nästa helg eller så, och köpa en. Plus lite annat.
  • Sedan ska jag ha morotslåda, tror jag den heter. Är en finsk rätt från början, men helvegetarisk och supergod! Dessutom väldigt mättande. Finns på vanliga livsmedelsbutiker, i små förpackningar vad jag sett, men säkert i lite större också.
  • Qournkorv lär det bli också, att skära upp som prinskorvar. Trots allt så ska det väl vara lite julstämning. Lär stekas tillsammans med kidneybönor eller något.
  • Lär fixa egna grönsaksbullar, typ. Får försöka snoka upp något recept.
  • Och så ska jag ha stekt halloumi!

Yummie!
Det är nästan så att jag börjar längta, faktiskt. Får se vad jag mer ska ha, om det är något mer.


Ha en trevlig dag!


 

Av Lupus - 6 december 2009 22:03

God kväll, åter igen!

Jag och fästmannen bestämde oss för att baka. Mums! Vi båda är tokiga i kladdkaka, så en sån var vi ju tvungna att baka. Men vad mer? Jo.. Negerbollar. Eller chokladbollar, alternativt havrebollar. Vad du nu vill kalla dessa underbaringar!


Så just nu står kladdkakan och svalnar medan negerbollarna står i frysen. Ska bli supergott!   


Kladdkaksrecept;

2 ägg
3 dl socker

1½ tsk vaniljsocker

1 udd salt

4 msk kakao

1½ dl mjöl

100 gram smält (därefter avsvalnat) margarin


Grädda på 175 grader i 25-35 minuter, beroende på ugn. Yummie!


Nu blir det strax kvällsrunda med hunden, och därefter fika.
Ha en trevlig kväll!


 

Av Lupus - 6 december 2009 20:18

God kväll, gott folk!

Jag kom att tänka på det här med nyår. Nyår ska tydligen firas med alkohol, tonårsfylla, rädda djur och människor samt massvis med skador. Och det mesta beror mycket på att vi ska ha våra raketer och smällare.

Hur många personer hamnar inte på sjukhus med bortsprängda armar, svåra brännskador och ögonskador pga dessa?


Sedan alla djur och människor. Någonstans så måste man ju faktiskt respektera andra också. Människor som kommer från krig tex, kan reagera. Inte bara själva smällarna, utan även tjuten som påminner om bomber osv som faller.

Djuren.. Ptja. Djur får också panik och blir lidande. Jag vet flertal hundar som inte kan göra ifrån sig utan bara sitter inne och mår dåligt. Har även hört om hästar som blir galna. För att inte tala om vilda djur.


Så kom igen, visa lite respekt. Håll er till nyårsafton, och sälj inte smällare till barn och ungdomar. Ofta skjuter dom på varandra, kastar efter hundar eller kastar in genom brevinkast, och allt detta kan skapa otroliga skador!


Tänk igenom detta, och ha en trevlig kväll!


 

Av Lupus - 3 december 2009 20:42

Var fjärde svensk vill förbjuda nya minareter.


Vill ni ha min åsikt? Det är klart ni vill!

Sverige har lag om religionsfrihet. Till islam hör även minareter, för mig är det en självklarhet att dessa då ska finnas. Annars ska inte heller kyrkor ha kyrktorn, för visst är det väl så att vi i Sverige säger att alla är lika värda?


Jag förstår att muslimer känner sig undanskuffade, för det är ju faktiskt vad dom blir av detta. Tänk dig själv, om du som kristen, inte fick gå med religionsmärkta halsband (i form av kors, jesus på korset osv), hur skulle du känna dig då? Antagligen skulle du gå i taket och säga att det inte är rätt, för så har ni alltid kunnat ha det. Well, muslimerna har alltid haft allt i sin religion också.


Sedan när är det någon skillnad på vem som helst och just muslimer?
Diskutera gärna.


Ha en trevlig kväll!


 

Av Lupus - 3 december 2009 19:57

Hallå, gott folk!
Jag tänkte att det är väl lika bra att försöka få till en snabb presentation av mig själv, när vi ändå håller på, så att säga.


Mitt namn är Jenny men min bästa vän, som även är som en syster för mig, har alltid kallat mig Lupus, därav domännamnet osv. Jag är 17 år fyllda, och bor i en Stockholmsförort hos mina föräldrar tillsammans med hund och kanin.

Bloggen är mest tänkt för vardagliga saker, humor, nyhetsdebatter och babbel om mina diagnoser - Asperger syndrom och PCOS.


Ha en superkväll!


 


 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards