Lupus

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Värderingen ej klargjord?

Av Lupus - 14 augusti 2010 12:58

Jag har rent generellt svårt att förstå mig på folk - men när vissa då beter sig sjukt udda, och även folk omkring mig ifrågasätter deras idéer och värderingar, då är det ju så att man börjar undra.

Och det är fullt möjligt att jag är väldigt dömande.


Hur som helst, tidigare i somras hittade vi en hund som fanns i Göteborg, som skulle omplaceras. Lät tydligen jättebra från ägarens sida i början, och så ville hon att jag skulle ringa. Jag förklarade i ett mail att jag har telefonfobi - men skrev dessutom att jag skulle ta mig i kragen och ringa.

Tror ni att hon svarade när jag väl ringde? Inte ringde hon själv upp heller, eller skickade ett sms om att jag kunde ringa igen.


Trots det så hade vi sagt att vi skulle mötas halvvägs, då dom även har en dotter på några månader (som var anledningen till att hunden skulle omplaceras). Pang bom, vi gjorde upp dag, tid och plats. Kvällen innan fick jag ett mail om att dom ändrat sig - men att dom skulle höra av sig om det blev aktuellt igen.

Några veckor senare hade dom avlivat hunden.


Hur tänkte man där?


bloglovin

 
 
Anna

Anna

14 augusti 2010 18:04

Tack så mycket :) Hon är en riktig buse, och såå kelig :)


Jadu, man kan undra hur de tänkte angående hunden där. Låter väldigt mystiskt =/

http://tre-roda-rosor.blogspot.com

 
Nina

Nina

16 augusti 2010 13:53

Som jag sa när det skedde, en del människor tänker inte alls... -_-

http://ninacrown.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lupus - 17 oktober 2010 22:20

Bilder på hundarna som var på dagiset fredagen den 15 oktober -10. Klicka för större bilder. Wilma - Dvärgschnauzertik, 5 år      Eyra - Border Collietik, 1½ år       Blizze - Golden Retrieverhane, 5 år         B...

Av Lupus - 17 oktober 2010 20:47

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och komma tillbaka till bloggen igen. Har haft fullt upp med datorer, hunden, pojkvännen, kontaktpersonen och sist men inte minst mitt jobb! Eller ja, arbetspraktik än så länge. Trivs som fisken i vattnet, så det ...

Av Lupus - 8 september 2010 13:01

Yes, nu är dator och skärm beställt på Komplett, så nu är det bara väntan på att smset ska dyka upp om att jag kan hämta datorn inne i stan. Najs som satan. Då blir det till att kalla hit bror liten och pojkvännen, så får dom montera ihop datorn (n...

Av Lupus - 6 september 2010 13:02

Woh! Äntligen kanske det blir som det ska nu, efter mycket om och men med kontaktpersonsgrejen.Igår träffade jag den nya, och vi klickade riktigt bra redan från början. Jag är hennes första kontaktpersonsjobb, hon bor inte ens 10 minuters promenad fr...

Av Lupus - 5 september 2010 21:06

Då har lilla Lupus gått med i denna tävling för att försöka vinna sig en rosa MacBook ^^ Det är NinaCrown som skriver detta så blir bara denna korta notis för tillfället! :D   Btw, Lupus dator har tydligen tagit självmord och gett upp totalt :O B...

Ovido - Quiz & Flashcards