Lupus

Alla inlägg under februari 2010

Av Lupus - 28 februari 2010 22:04

Ja, grattis på namnsdagen till mig. Heter förvisso inte Maria i förnamn, däremot i andranamn/mellannamn.

Och så lite grattis för att jag är nöjd med blonderingen också, hähä.

Jane Hellen's Mood ftw! Tack Nina för tipset.


 

Av Lupus - 28 februari 2010 19:15

Tjohej! Nu sitter jag här med blondering i håret, och ska snart in i badrummet och skölja ur det.

Jag är ju blond i grund och botten, men med åren (och diverse färgningar) så har det blivit sandréfärgat, vilket jag inte trivs i. Så nu ska det bli riktigt blont igen, vilket är på tiden!

Lär slänga upp bild på det sen. Så länge får ni nöja er med en bild på hur det såg ut sist det blev någon bild på mig.



 

Av Lupus - 27 februari 2010 23:50

Som en del av er kanske vet, så är jag lite av en skrivfascist, och har en del idéer i huvudet om vad som kan bli en berättelse.

Är det något som intresserar läsare, om jag skriver en viss del varje vecka eller liknande, och lägger upp?


 

Av Lupus - 27 februari 2010 20:44

Jag satt och diskuterade lite med pappa, som hade sett någon Engelsk bulldog i dagarna, tydligen.

Hur som helst, så kom jag på att en Engelsk bulldog är en Boxer i miniatyr, med mer rynkor och minst dubbelt så mycket dreggel.


Hmm... Apropå det kommer jag antagligen ha båda dom raserna så småningom, ett antal år framåt. Fast bulldogen blir i grund och botten älsklings då.


 

Av Lupus - 27 februari 2010 16:14

... Ja, det är väl vad t9 brukar säga om "handla ludd på Ica Maxi". Det är väl inte riktigt det jag ska göra, men nästan.

Nästa söndag fyller ju min mormor år, 80 jämnt, och då ska vi dra hit den lilla släkt vi har och fira lite. Så idag ska jag och mor storhandla det sista inför det, och planera det sista.

Så.. Först ska jag ut med hunden en sväng, sedan försvinner jag för att handla jude på Ica Nazi.


 

Av Lupus - 26 februari 2010 23:20


Fan vad jag hatar att sakna folk. Oavsett om personen finns eller inte, det spelar liksom ingen roll. I still miss them.

Och att dom kör Avril Lavigne-låtar på tvn (MTV, I guess, eftersom älskling valt), gör ju inte saken bättre. Av någon konstig anledning går dom rakt in i hjärtat på mig, vilket jag inte är helt förtjust i alla gånger.


Vissa vill jag be att komma tillbaka, såpass att vi kan börja om. Oavsett om det är vänskap eller något annat. Även om jag faktiskt vet, innerst inne, att jag har det så jävla mycket bättre nu.


 

Av Lupus - 26 februari 2010 22:44

Jag har fått lite påtryckningar från dom vänner till mig som bloggar, som även ligger under mina länkar, att jag borde nämna dom lite mer.


Först ut, är Malin på Vintertystnad!

Väldigt mysig tjej, som skriver om vardagen. Även lite åsikter inblandat och en del bilder. Uppdaterar en hel del!


Sedan kommer Nina Crown!
En tjej som är mer som en syster för mig, än som en vän. Kanske mest för att vi är så lika, alltid har fungerat ihop och jag alltid har velat ha en syster.

Skriver om sin vardag och sina åsikter, uppdaterar ett antal gånger dagligen.


Och sist, och jag tror även minst (åtminstone yngst) är Wizy!

En tös som håller på en hel del med texter, mest i form av dikter. Otrolig på att skriva, om jag får säga det. Dessutom är hon väldigt mysig att prata med för övrigt också.


 

Av Lupus - 26 februari 2010 21:53

Lilla älsklingen är här, vilket är riktigt mysigt. Dock kliver han ju upp vid 5 om mornarna för att ta sig till skolan på andra sidan stan, så nu har han somnat med armen om mig. Lite mysigt är det ju faktiskt, lilla stackarn.

Men han är så duktig som klarar av skolan, även om det kanske inte är det roligaste. Av det jag har hört så verkar han trivas åtminstone, och det är ju bara det här året ut, sedan går han som lärling x antal timmar. Förhoppningsvis får han plats någonstans närmare då.


 

Ovido - Quiz & Flashcards