Lupus

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Ny kontaktperson, Idelma attackerad... Whatwhatwhat?!

Av Lupus - 6 september 2010 13:02

Woh! Äntligen kanske det blir som det ska nu, efter mycket om och men med kontaktpersonsgrejen.
Igår träffade jag den nya, och vi klickade riktigt bra redan från början. Jag är hennes första kontaktpersonsjobb, hon bor inte ens 10 minuters promenad från mig, och har även hon hund. Awesome! I like it.


Så imorgon eftermiddag bär det av ut med hundarna en sväng, får se hur Idelma klarar det.

Juste, det har jag ju inte skrivit ut än, pga min dator.


I fredags blev Idelma attackerad av en lösgående golden retriever, och ägaren vägrar ta på sig ansvaret och skyller istället på att Idelma var aggressiv.
Jag, dom som känner Idelma och andra hundkunniga ser att Idelma backar undan bråk, och är sjukt osäker på hundar. Detta har vi jobbat med sedan vi tog över henne för 4½ år sedan, nu är det bara att börja om från 0 igen. Jävligt kul... Fy satan vad jag hatar hundägare som inte har koll!

 
 
Nina

Nina

6 september 2010 13:10

Ja, tyvärr är det ju bara att börja träna så fort som möjligt igen annars kanske hon tror du är orolig och själv blir ännu mer orolig när socialträningen väl kommer igång igen :/ Men är bra att du fungerar med kontaktpersonen ^^ hoppas det går bättre än med det förra XD

http://ninacrown.wordpress.com

 
Mimi

Mimi

21 september 2010 00:09

Usch vad jag hatar hundägare som låter sina hundar gå lösa på allmänna platser utan att hålla koll på dem. Det kan vara farligt för både den lösgående hunden i sig, andra hundar, det finns folk som är hundrädda och kanske till och med allergiska. Fy! Men hoppas din hund klarar sig i alla fall!

http://lobotomi.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lupus - 17 oktober 2010 22:20

Bilder på hundarna som var på dagiset fredagen den 15 oktober -10. Klicka för större bilder. Wilma - Dvärgschnauzertik, 5 år      Eyra - Border Collietik, 1½ år       Blizze - Golden Retrieverhane, 5 år         B...

Av Lupus - 17 oktober 2010 20:47

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och komma tillbaka till bloggen igen. Har haft fullt upp med datorer, hunden, pojkvännen, kontaktpersonen och sist men inte minst mitt jobb! Eller ja, arbetspraktik än så länge. Trivs som fisken i vattnet, så det ...

Av Lupus - 8 september 2010 13:01

Yes, nu är dator och skärm beställt på Komplett, så nu är det bara väntan på att smset ska dyka upp om att jag kan hämta datorn inne i stan. Najs som satan. Då blir det till att kalla hit bror liten och pojkvännen, så får dom montera ihop datorn (n...

Av Lupus - 5 september 2010 21:06

Då har lilla Lupus gått med i denna tävling för att försöka vinna sig en rosa MacBook ^^ Det är NinaCrown som skriver detta så blir bara denna korta notis för tillfället! :D   Btw, Lupus dator har tydligen tagit självmord och gett upp totalt :O B...

Av Lupus - 2 september 2010 19:16

Att det alltid händer mig! Nog för att jag alltid är träningssugen med Idelma, vill köra nya grejer och förbättra det redan existerande... Men nu när jag är sjuk och vissa dagar haft svårt att bara gå till badrummet för att pissa, då är jag minsann t...

Ovido - Quiz & Flashcards