Lupus

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Djurrättsalliansen; Sveket mot minkarna

Av Lupus - 14 augusti 2010 18:23

§ 4: Sveket mot minkarna (textad) from Djurrättsalliansen on Vimeo.


Jag kan inte sätta ord på dom känslor som uppstår hos mig när jag ser och hör sånt här.



bloglovin

 
 
Ingen bild

Tiina

14 augusti 2010 23:35

Jag har en frågestund på min blogg som avslutas imorgon!
Ställ gärna en fråga :)

Lupus

15 augusti 2010 08:22

Det var väl kanske inte så smart att skriva det utan någon länkning? ;)

 
linneagrahn

linneagrahn

15 augusti 2010 12:45

sv: tack så mycket :) Ja, åhlens säljer dekorationer, det är klistermärken som man bara klistrar på. Sedan tar man och målar ett genomskinligt lack över så det sitter kvar :) Men annars vet jag att melba.se har massa nagelgrejer. Men då kostar ju frakten :) Justja, jag har köpt en karta med dekorationer på Kicks också :) Just nu har jag bara sådana som inte sticker upp, funderar om jag ska beställa lite 3D dekorationer nu :)

http://linneagrahn.blogg.se

 
Karin

Karin

15 augusti 2010 23:34

Jag håller med dig! :) Det är helt sjukt att dom kan göra såhär mot djuren. Jag blir så frusterad och arg när jag ser detta!
Minkar är sjukt söta.
Dom som gör det mot dom är nog dumma i huvét.

btw, fin blogg.

Kommentera gärna min? (a)

http://karinph.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fredrik D

16 augusti 2010 10:40

Djurrättsalliansen driver en facebooksida som handlar om minkarna och hur vi kan stänga ner minkfarmerna. På bara en vecka har det blivit 9000 som står upp för ett förbud mot minkfarmning men fler behövs! Gå till www.facebook.com/sveketmotminkarna och bjud in andra. Ett tidseffektivt och smidigt sätt att bjuda in alla sina vänner är att klicka på "Föreslå för vänner" och när rutan med vänner syns klistra in den här koden i webbläsarens addressfält:

javascript:elms=document.getElementById('friends').getElementsByTagName('li');for(var%20fid%20in%20elms){if(typeof%20elms[fid]%20===%20'object'){fs.click(elms[fid]);}}

Tryck sen på "enter". Ju fler som nås ut till med budskapet om minkarnas situation och vad man kan göra åt den desto bättre!

Lupus

16 augusti 2010 18:20

Toppen! Ska kika in det alldeles strax, tack för tipset! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lupus - 17 oktober 2010 22:20

Bilder på hundarna som var på dagiset fredagen den 15 oktober -10. Klicka för större bilder. Wilma - Dvärgschnauzertik, 5 år      Eyra - Border Collietik, 1½ år       Blizze - Golden Retrieverhane, 5 år         B...

Av Lupus - 17 oktober 2010 20:47

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och komma tillbaka till bloggen igen. Har haft fullt upp med datorer, hunden, pojkvännen, kontaktpersonen och sist men inte minst mitt jobb! Eller ja, arbetspraktik än så länge. Trivs som fisken i vattnet, så det ...

Av Lupus - 8 september 2010 13:01

Yes, nu är dator och skärm beställt på Komplett, så nu är det bara väntan på att smset ska dyka upp om att jag kan hämta datorn inne i stan. Najs som satan. Då blir det till att kalla hit bror liten och pojkvännen, så får dom montera ihop datorn (n...

Av Lupus - 6 september 2010 13:02

Woh! Äntligen kanske det blir som det ska nu, efter mycket om och men med kontaktpersonsgrejen.Igår träffade jag den nya, och vi klickade riktigt bra redan från början. Jag är hennes första kontaktpersonsjobb, hon bor inte ens 10 minuters promenad fr...

Av Lupus - 5 september 2010 21:06

Då har lilla Lupus gått med i denna tävling för att försöka vinna sig en rosa MacBook ^^ Det är NinaCrown som skriver detta så blir bara denna korta notis för tillfället! :D   Btw, Lupus dator har tydligen tagit självmord och gett upp totalt :O B...

Ovido - Quiz & Flashcards